Veelgestelde vragen
Heb je vragen? Wij hebben de antwoorden.
Voor welke verzendopties kun je kiezen?
PostNLÂ pakket
Wanneer je in de checkout kiest voor de verzendmethode ‘PostNL pakket’ wordt je pakket afgeleverd door een bezorger van PostNL. Bij deze verzendmethode ontvang je ook een track & trace code, waarmee jij jouw pakketje kunt volgen vanaf het moment van verzending tot aan de levering. Deze track & trace code ontvang je van ons vanaf het moment dat het pakket ons magazijn verlaat.
PostNL pick up point
Ben je niet veel thuis? Laat dan je pakketje bezorgen bij een PostNL-locatie in de buurt. Je kunt zelf bepalen welke locatie bij jou in de buurt je voorkeur heeft door in de checkout onder ‘verzendmethodes’ op ‘ophalen’ te klikken. Vervolgens klik je de locatie aan naar keuze en kun je ook meteen zien wanneer je pakketje wordt bezorgd.Â
Kunnen wij wijzigingen doorvoeren nadat jij jouw order hebt geplaatst?
Helaas kan ons systeem geen wijzigingen meer aan orders aanbrengen zodra ze geplaatst zijn. We willen je dan ook vragen om altijd goed te controleren of je de juiste persoonlijke gegevens hebt ingevuld, voordat je je bestelling definitief maakt. Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je die wel annuleren.
Hoe snel word jij terugbetaald als je bestelling is mislukt?
Dat je bestelling mislukt is, kan meerdere oorzaken hebben. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de reden van je mislukte bestelling en van je betaalmethode:
- Technische storing: iDEAL of achteraf: binnen 3 werkdagen, creditcard: binnen 5 werkdagen.Â
- Transactie verlopen
Jouw pakket is nog niet geleverd, wat nu?
Het kan zijn dat jouw pakket vertraging heeft opgelopen bij de vervoerder. Wij vragen je daarom eerst goed de track & trace code te bekijken. Hierin staat aangegeven wat de status is van de levering. Wanneer je hebt gekozen voor een brievenbuspakket, dan heb je geen track & trace code ontvangen. De levering van een brievenbuspakketje kan vaak wat langer duren en deze worden niet bezorgd op zondag en maandag.
Heb je hier nog vragen over? Neem dan contact op met de klantenservice en houd je bestelnummer en adres bij de hand.
Waarom is jouw bestelling geannuleerd?
Soms kunnen we een bestelling niet leveren en moeten we deze annuleren, bijvoorbeeld omdat de voorraad op is of omdat de adresgegevens niet kloppen. We informeren je altijd via mail, wanneer we je bestelling moeten annuleren.Â
Vervolgens zorgen we dat je het geld terugkrijgt en je de kans krijgt om het product opnieuw te bestellen of om een alternatief product te bestellen.
Neem dan contact op met hello@smartgardens.com
Veelgestelde vragen
Heb je vragen? Wij hebben de antwoorden.
Hoe kan je betalen?
Bij ons kun je op de volgende manieren veilig je betaling doen:Â
- iDEAL: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank
- Creditcard: het bedrag wordt gereserveerd en pas afgeschreven nadat je artikel is geleverd
Is jouw betaling gelukt?
Het kan natuurlijk gebeuren dat er iets mis gaat met jouw betaling. Hoe weet je nu zeker of deze goed is doorgekomen, nadat je bijvoorbeeld een foutmelding hebt gekregen?
- Controleer je eigen bankafschriften
- Twijfel je nog steeds of zie je niks staan? Neem dan contact met ons op.Â
- Weet je zeker dat jouw betaling niet goed is doorgekomen? Dan is de kans groot dat jouw bestelling ook niet is geplaatst. Dit betekent dat je je bestelling opnieuw moet plaatsen en ook opnieuw een betaling moet uitvoeren.
Hoe waarborgen wij een veilige betaalomgeving?Â
Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.
Hoe snel betalen wij je terug na een retourzending of annulering?
We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 14 dagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:
- iDEAL: binnen 3 werkdagen
- Creditcard: binnen 5 werkdagen
Veelgestelde vragen
Heb je vragen? Wij hebben de antwoorden.
Wanneer ontvang jij je bestelling?
We doen er alles aan om jouw bestelling op de beloofde datum te leveren. Mocht dat onverwachts niet lukken, dan brengen we je daarvan op de hoogte. Houd je Track&Trace goed in de gaten voor de meest actuele informatie over de levertijd.
Hoe snel ontvang jij je bestelling?
Nog voordat je iets bestelt, zie je wanneer we het artikel kunnen bezorgen. Producten die direct op voorraad zijn en die je op werkdagen voor 12:00 uur besteld, heb je in principe de volgende werkdag in huis. Producten die we niet op voorraad hebben, zijn meestal langer onderweg.Â
Heb je niet (alles) ontvangen?
We kunnen niet altijd alle artikelen van één bestelling op hetzelfde moment verzenden. In je account zie je of we alles tegelijkertijd verzonden hebben. Als we wel alles hebben verzonden, kun je het beste even contact met ons opnemen.Â
Verzendkosten
Bij bestellingen vanaf €40 euro rekenen we geen verzendkosten. Wil je een bestelling doen onder de €40? Dan kost de verzending €6.
Bestellingen buiten Nederland
De verzendkosten voor een bestemming buiten Nederland kunnen afwijken en verschillen per locatie. Hier hoef je je geen zorgen over te maken, deze worden automatisch doorberekend in het bestelproces.
Veelgestelde vragen
Heb je vragen? Wij hebben de antwoorden.
Mag jij je product(en) retourneren?
Producten mag je gratis retourneren, omdat we je de mogelijkheid willen geven om over je aankoop na te denken. De retourvoorwaarden vind je hieronder. In je account vind je een overzicht van de producten je nog kunt retourneren.
Wat zijn onze retourwaarden?
Bij als onze producten is er altijd een retourtermijn van minstens 30 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt.
Heb je meerdere producten in 1 bestelling?Â
De retourtermijn gaat pas in, wanneer je alle producten uit je bestelling hebt ontvangen. Â
Hoe moet jij jouw product inpakken om het terug te sturen?
Gebruik het liefst de originele verpakking of een andere stevige verpakking, zoals een stevige doos die goed afsluit. Daarmee willen we de kans op beschadigingen zo klein mogelijk houden. Print je verzendlabel uit en schrijf het antwoord- en retournummer op de doos. Deze heb je via de mail van ons ontvangen. Wanneer we je product hebben ontvangen, beoordelen we de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.Â
Kan je de retourmelding nog annuleren?
Het is mogelijk om je retourmelding te annuleren.Â
Hoe weet je of wij jouw retourzending ontvangen hebben?
Zodra je retourzending is verwerkt, sturen we je een mail om dit te bevestigen. Dat is meestal binnen 5 werkdagen nadat je het product hebt teruggestuurd.
Wat als er een onderdeel mist van jouw bestelling?
Vul binnen 14 dagen het online retourformulier in en geef duidelijk aan welk onderdeel er mist. Vergeet niet bij aanmelding het serienummer toe te voegen. Wij zorgen dat je het ontbrekende onderdeel alsnog ontvangt.Â
Garantievoorwaarden
Als je product binnen de garantieperiode van 14 dagen kapot gaat en het om een fabricagefout gaat, leveren we je gratis een nieuw product. Wanneer het defect door eigen schuld komt, dien je echter zelf te betalen voor een nieuw product. We nemen dan ook de kosten van het defecte product dan niet voor eigen rekening.
Gegevens voor het retourneren van jouw product
Retouradres: Nieuwe Plein 3, 6811KN Arnhem